سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چوب پلاستیک / چوب پلاست

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چوب پلاستیک یا چوب پلاست

پروفیل چوب پلاستیک که به صورت عامیانه پروفیل چوب پلاست نیز تلقی می شود، در نمای ساختمان و همچنین سقف کاذب بسیار پرمصرف است؛ چوب پلاستیک بعلت وزن کمتر در نهایت موجب کاهش هزینه‌های سازنده می‌شود و در دکورسازی فضای باز و ساخت انواع مبلمان باغی، نیمکت و میز، نرده، گلدان و فلاورباکس‌ طبقاتی می‌توان از پروفیل‌ چوب پلاست استفاده کرد. ضایعات چوبی که تا کنون هزینه هنگفتی صرف از بین بردن شان می‌شد، امروزه می‌توانند منبع خوبی برای تولید یکی از بهترین محصولات کامپوزیت چوبی شوند و همچنین پلاستیک‌های بازیافتی از باتری‌ها و کیسه‌های پلاستیکی نیز منبع خوبی برای استفاده در چوب پلاست‌های معمولی‌تر است. از رایج‌ترین انواع چوب پلاست مخلوط آرد چوب و پلاستیک است که نه تنها بهترین خواص چوب و پلاستیک را دارد، بلکه می‌توان مانند پلاستیک آن را فرآوری کرد. از جمله مزایای این محصولات، چوب مصرفی در آن است. با توجه به اینکه این چوب می‌تواند خاک اره و یا حتی ضایعات سایر محصولات چوبی باشد، نیازی به استفاده از منابع چوبی جدید برای تولید آن‌ها نیست.

 

 

 

کامپوزیت چوب پلاست به عنوان محصولات دوستدار طبیعت شناخته می‌شود، چرا که می‌توان از پلاستیک‌های بازیافتی مصارف دیگر و تراشه چوب باقیمانده سایر محصولات در فرآیند تولید انواع چوب پلاست استفاده کرد؛ با این وجود برای افرایش کنترل کیفیت محصول و به ثبات رساندن وضعیت انبارهای ناپایدار پلاستیک‌های بازیافتی، معمولا از پلاستیک خام استفاده می‌شود. همچنین برای تولید این محصولات نیاز به صرف انرژی بسیار زیادیست. قابل ذکر است که از لحاظ نظری این محصولات قابل ذوب و تغییر فرم هستند.

رنگ قهوه‌ای نماینده‌ای از طبیعت در فضای زندگی ماست و وقتی از آن در فضاهای متفاوت در طراحی منزل مسکونی خود استفاده می‌کنیم، به ما تازگی و طراوت را القا خواهد کرد. چوب پلاست‌هایی با رنگ قهوه‌ای، گردویی و شکلاتی که ترکیب آن‌ها با رنگ‌هایی مانند: فیروزه‌ای و سبزآبی حسی آرامبخش را در فضا القا می‌کند. این رنگ چوب پلاست علاوه بر این که کمتر کثیف می‌شود با گذر زمان هم به تدریج رنگ آن پریده‌تر و زیباتر می‌شود و در قیاس با قیمت چوب ترموود، قیمت چوب پلاست کمتر و استحکام آن بیشتر است. در نماهای شهری اگر از ترمو وود یا چوب پلاستیک قهوه رنگ با طرح چوب استفاده کنیم، بسیار نمای خود را زیباتر خواهیم کرد. 

چوب مورد استفاده در پروفیل کفپوش استخری، نمای ساختمان، فلاورباکس و به شکل کلی‌تر پروفیل‌های مختص حیاط سازی از سطح ناصاف برخوردار بوده و بسیار پر طرفدار است و از چوب‌هایی تولید شده‌ که از غربال‌های درشت‌تر رد شده‌اند. در مقابل چوب مورد استفاده پروفیل چوب پلاست که نیازمند سطوح صاف‌تر و صیقلی‌تر هستند، از الک‌های ریزتر عبور داده می‌شوند؛ این نوع پروفیل چوب پلاستیک در مواردی چون نرده، کفپوش چوب پلاست، میز، نیمکت و مبلمان باغی کاربرد دارند. 

انواع گیاهان داخلی و گلدان‌های تزئینی در  بهبود از وضعیت استرس زا بسیار سریع‌تر اتفاق می‌افتد. وقتی که موارد بررسی شده در معرض شرایط طبیعی باشند که توسط گیاهان سبز احاطه شده‌اند. بهبود بیشتر توسط سرعت و بیشترش کاهش فشار خون و گرفتگی عضلانی مشخص می‌شود. به نظر می‌رسد طراحی دکوراسیون داخلی منزل با گیاهان به معنی واکنش مثبت به عناصر طبیعی است که تاثیر بسزایی در فزایش انرژی مثبت دارد.